Historie areálu
Historie strojní výroby v Telči se začala odvíjet již v sedmdesátých letech 19. století, kdy absolvent zdejší školy pan Josef Vystrčil založil kotlářskou a mědikoveckou dílna.
On sám byl vyučen ve Vídni kotlářem a mědikovcem. Tato dílna se rozšířila na strojírnu hospodářských strojů a zařízení a v roce 1884 vzniká firma Josef Vystrčil a syn.
 
                     
                                 
                                
                            Firma se postupně rozvíjela a produkci hospodářských zařízení rozšířila o lihovarnická zařízení a hlavně o výrobu a prodej ručních hasičských stříkaček včetně hasičského příslušenství. 
V tomto období firma se začala rozšiřovat o výrobu parních hasičských stříkaček.
                    V tomto období firma se začala rozšiřovat o výrobu parních hasičských stříkaček.
                        Velkého rozmachu firma dosáhla zavedením výroby motorových stříkaček, s motory vlastní konstrukce: 
SV 32 – čtyřválcový, čtyřdobý, spodový motor o obsahu 1300 ccm a čerpadlo s max. dodávkou 1200 l/min.
SV 36 – čtyřválcový, čtyřdobý, spodový motor o obsahu 1600 ccm a čerpadlo s max. dodávkou 1400 l/min.
HV 5 – dvouválcový, dvoudobý motor o obsahu 900 cm a čerpadlo s max. dodávkou 900 l/min.
Sériově vyráběné stříkačky byli konstruovány na podvozky nákladních automobilů Škoda, Praga a Walter.
Zakázkově vyráběná auta byly dodávány s čerpadlem, které dodávalo 1600-2000 l/min.
Firma vyráběla také kropící vozy často v kombinaci s čerpadlem hasičské účely.
                    SV 32 – čtyřválcový, čtyřdobý, spodový motor o obsahu 1300 ccm a čerpadlo s max. dodávkou 1200 l/min.
SV 36 – čtyřválcový, čtyřdobý, spodový motor o obsahu 1600 ccm a čerpadlo s max. dodávkou 1400 l/min.
HV 5 – dvouválcový, dvoudobý motor o obsahu 900 cm a čerpadlo s max. dodávkou 900 l/min.
Sériově vyráběné stříkačky byli konstruovány na podvozky nákladních automobilů Škoda, Praga a Walter.
Zakázkově vyráběná auta byly dodávány s čerpadlem, které dodávalo 1600-2000 l/min.
Firma vyráběla také kropící vozy často v kombinaci s čerpadlem hasičské účely.
 
  
                     
                                 
                                
                            V místě bývalého zahradnictví
                        
                    
                        V poválečném období firma spolupracuje s plzeňskou Škodovkou a v roce 1947 začíná spolupracovat s firmou PAL Jihlava. 
V této době dochází k velkému rozvoji vznětových motorů.
Po roce 1948 se firma stává jedním z řady výrobních celků sdružených pod státní podnik PAL Jihlava. Vzniká tak jeden ze závodů státního podniku PAL Jihlava,
jehož hlavní produkcí je výroba regulátorů a později výtlačných ventilů.
Postupně dochází k rozšiřování výroby o písty a válce a další sortiment komponentů vstřikovacího programu.
V roce 1991 vznikla akciová společnost Motorpal, a.s., včetně závodu 05 v Telči. V roce 2002 dochází k ukončení výroby v Telči.
V roce 2004 je založena Telčská strojírenská, a.s.
                    V této době dochází k velkému rozvoji vznětových motorů.
Po roce 1948 se firma stává jedním z řady výrobních celků sdružených pod státní podnik PAL Jihlava. Vzniká tak jeden ze závodů státního podniku PAL Jihlava,
jehož hlavní produkcí je výroba regulátorů a později výtlačných ventilů.
Postupně dochází k rozšiřování výroby o písty a válce a další sortiment komponentů vstřikovacího programu.
V roce 1991 vznikla akciová společnost Motorpal, a.s., včetně závodu 05 v Telči. V roce 2002 dochází k ukončení výroby v Telči.
V roce 2004 je založena Telčská strojírenská, a.s.
 
  
    